9 Haziran 2008 Pazartesi

PETEK EKMEK


http://buramburam.blogspot.com/ etkinliği için. Petek gibi bir görüntüsü olduğu için adını petek koydum :) Gerçekten yumuşacık bir ekmek oldu.
Malzemeler
*1 su bardağı süt
*1 su bardağı yoğurt
*1,5 su bardağı su
*Yarım paket margarin
*Yarım çay bardağından az sıvıyağ
*Bir yemek kaşığı toz maya
*2 yumurta (sarısı üzerine)
*Tuz, susam
*Bir yemek kaşığı pekmez
Yapılışı
Sıvıları içiçe ekleyip karıştırdıktan sonra yavaş yavaş un eklenip, yumuşak bir hamur elde edilir. Sıcak bir ortamda hamur iki kat oluncaya dek mayalandırılır. Ben 1,5 saat mayalandırdım. Hamurdan küçük parçalar koparılıp yanyana yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizilir. Yumurta sarısına pekmez ve susam eklenip ekmeğe sürülür, önceden ısıtılmış fırında pişirilir.

20 yorum:

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Nefis görünüyor. Bir parçasını alabilirmiyim...

Ellerine sağlık sevgiler...

Adsız dedi ki...

Süpper olmuş bu ekmek. Görüntüsüde güzel. Mutlaka deneyeceğim. Sandv. ekmeği gibi oldu galiba değil mi...

Ellerinize sağlık.

sıcacık sevgiler.
http://www.misssgibi.com

Adsız dedi ki...

Cnm gerçektenten çok hoş puf puf gözüküyorlar nefis.
Ellerine sağlık.

keskinli dedi ki...

selam
ekmeklerde enfes görünüyor ellerine saglik sevgiler iki tanecik aldim kahvaltiya oturmadan

hulela dedi ki...

mis gibi kokusu buralara kadar geldi nefis olmuş canım size afiyet olsun

Adsız dedi ki...

tamam sadıye bır anlasma yapalım :) sen bana petek ekmeklerınden ve patates salatandan ver ben sana 1 tepsı sımıt vereyım olurmu şekerım :) yok öyle hep benden hep benden :)) ellerıne sağlık bu arada çok güzel olmuslar ..öptum canım..



emelinmutfagi.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Canim yaaa,degis tokus yapalim,super olmus bu minik ekmekler tam benlik yani,ama bende pekmez yok iste,simdiye kadar burada rastlamadim turk bakkalinda gorsem hemen alirim,ellerine saglik. 2-3 tane aldim...biraz da patates salatasindan...ogle yemegim hazir oldu,opuyorum.

kelebeklisaniyeler.blogcu.com

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

off off bu şahane ekmeklerden bir tabağa koyup yanınada şu aşağıdaki nefis patates salatasından koysan bana gelsen bende çay demlesem ne güzel olurdu ama:) ellerine sağlık canım..
öpüyorum sımsıcacık sevgiler

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık canım çok güzel görünüyorlar..

HUYSUZBALIK dedi ki...

Ne kadar hoş görünüyor ekmeğin... Bunu fırından sıcak sıcak alıp içlerini kesip tereyağı ve tulum peyniri ile dolduracaksın. mmmm nefis nefis... Ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

Petek ekmekleriniz çok güzeller, kahvaltı sofrasına uyar. Ellerinize sağlık.

Hobi Sepeti dedi ki...

Sadiyecim;ekmekler harika ve işta açıcı gözüküyor.Şimdi ben bunları denemeden duramam,bunları yapıp arasına bir parça peynirle domates koyup çayın yanında afiyetle yemek lazım.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.
Pınar.

Adsız dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar canım ellerine sağlık...
Tarifi alıyorum ben de yapacağım en kısa zamanda öyle en kısa zaman dediysem hemen değil daha listede çooooooook yapılacaklar var ama mutlaka yapacağım size afiyetler olsun ..
Sevgiler....

Ferkay dedi ki...

Sadiye ekmekler harika olmuşlar canım. Ellerine sağlık.Sevgiyle kal.

sevilay mutfakta dedi ki...

selam canım
petek ekmeklerine bayıldım.
gerçekten çok güzel olmuşlar.
elerine sağlık

Melek* dedi ki...

aa ne güzel olmuş dilim dilim tek yemelik ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

canımm sanada günaydınnnn
ve güzel bir gün diliyorum ellerine sağlık petek ekmeklerler harika olmuş
sevgiyle kal

HUYSUZBALIK dedi ki...

Canım benim ne güzel yorumlar yazmışsın bloguma. Teşekkür ederim. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Petek ekmek ha :) patatasli civcivler gibi yan yana durmuşlar görüntü çok güzel eminimki tadı da öyledir anneyle bir ara deneyelim eline sağlık değişik çok güzel bir tarif.Haydi afiyet olsun...

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

canımcım iyi akşamlar:)