29 Ağustos 2008 Cuma

AÇMA


Açma tarifini ilk kez denedim ve çok memnun kaldım. Burdan selin Arkadaşımıza böyle güzel bir tarifi bizimle paylaştığı için teşekkür ederim. Yalnız benim açmalar niye bu kadar kabardı nasıl kabardı hayret :) yumuşacıktı puf puf :)
Malzemeler:
*3 su bardağı un
*1 su bardağı süt
*1 paket instant maya
*1 yumurta
*50 gr. erimiş margarin ya da tereyağı (ben margarin kullandım)
*2 yemek kaşığı toz şeker
*2 tutam tuz
Üzeri için 2 yumurtanın sarısı ve çörekotu/susam
Yapılışı:
Un, instant maya, tuz ve toz şekeri karıştırıp ortasını havuz gibi açın. 1 yumurta, erimiş argarin ve sütü ekleyip yoğurmaya başlayın. Hamur çok kolay toparlanıyor, elinize yapışmayan umuşak bir hamur olana kadar yoğurun. Benim daha fazla una ihtiyacım olmamıştı. Hamurun üzerini örtüp ılık bir yerde 1 saat mayalandırın. Hamuru tekrar hafifçe yoğurduktan sonra 9 eşit parçaya bölün. Üçer üçer kullanıp saç örgüsü şeklinde örün. 3 adet örgünüz olacak. Örgüleri yağlanmış tepsiye dizin ve 30 dakika bu şekilde biraz daha mayalandırın. Fırınınızı 180 dereceye ayarlayın. 30 dakika sonra açmaların üzerine bol yumurta sarısı sürüp çörekotu serperek fırında yaklaşık 20 dakika kadar pişirin.

14 yorum:

Adsız dedi ki...

Açma süper olmuş çok güzel görünüyor eline sağlık hep beraber yiyelim bari ne demişler yemek buldun ye dayak buldun kaç!!

TuruncuTatlar dedi ki...

elinize sağlık harika gözüküyor

Adsız dedi ki...

arkadaşım ellerine sağlık güzel olmuş açmaların kabarması iyidir olmayan ne anlayamadım
,hayırlı ramazanlar diliyorum canım inşallah allah tekrarını nasip etsin

sofrakeyfi.blogcu.com

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Günaydın canımcım ben döndüm:) nasılsın..açmalara bayıldım şahane olmuş ellerine sağlık..Hayırlı ramazanlar öpüyorum kocaman sevgiler..

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
önce hoşgeldin diyorum. Aramıza geri döndüğüne çok mutlu oldum.
Ellerine sağlık. Görüntü muhteşem.
Ramazaını hayırlı geçmesi dileğiyle,
Sevgiyle kal.

Adsız dedi ki...

canım yine yapmışsın yapacağını süper olmuşlar ama oruç oruç böyle şeyler görmek hiçte hoş olmuyor ramazan bitene kadar yemek bloglarını ziyaret etmesemmı acaba?? yoksa bu iftar vakti gelmez her gördüğümüde yapmaya kalkarsam........canım çok öptüm arada bi selam ver yaww hiç olmassa

Adsız dedi ki...

Kardeşim, hoş gelmişen. Ailenize sağlıklı, mutlu hayırlı ramzanlar dilerim. Selamlar..

Adsız dedi ki...

Şadiye'cim canım hoşgeldin..Yeni işin hayırlı olsun..Allah c.c. bu mübarek günlerin hürmetine yardımcın olsun..Amin..
Açma nefis görünüyor üçünü alayım ben sahura çayla yeriz artık..
Ellerine sağlık sevgiler.

Adsız dedi ki...

sadiyeciğim ellerine sağlık çok güzel olmuş.ender eniştem afiyetle yemiştir.eminim kendini çok şanslı görüyordur:))sevgiler

Adsız dedi ki...

SELAM CANIIIMCIM BEN GELDİMMMM HAYIRLI SBAHLAR DEMELİYİM GALİBA MALUM BU SAATTE BAŞKA NE DENİRKİ RAMAZANIN MÜBAREK OLSUN SEVGİLER http://gelincigindunyasi.blogcu.com http://gelinciklehayatadair.blogcu

Adsız dedi ki...

yaa bu açma hergün şişiyor mu ne bugün daha bi şişmiş gözüktü gözüme hayret :)

Lezzet Gemisi dedi ki...

SELAM CANIM. BEN GELDİİİMM... HAYIRLI RAMAZANLAR, BEREKETLİ SOFRALAR DİLİYORUM. AÇMALAR GERÇEKTEN NEFİS GÖRÜNÜYOR. ELLERİNE SAĞLIK. SEVGİLER...

keskinli dedi ki...

canim pufuduk pufuduk
ne güzel kabarmis enfes tekrar aramizda görmek cok mutlu etti beni balim hos geldin öpyürum kocaman hayirli ramazanlar

Adsız dedi ki...

Pek güzel pufidik pufidik :)

ellerinize sağlık olsun.

sıcacık sevgiler.