14 Haziran 2008 Cumartesi

BABALAR GÜNÜMÜ (BENİM GÜNÜM)

Güzel bir aileyiz. Bir ailede dokuz kişiydik. Şimdi onları sekizli bıraktım. Pazar günü babalar günü. Biliyormusun baba kulağıma gelen her baba kelimesi, okuduğum her baba içerikli cümle beni gülümsetiyor. Gülümsedikçe aklıma sen düşüyorsun. Biliyorsun değil mi, gülümsettikten sonra akıllarda turlamak ne güzel şeydir. Aklıma düştükçe bir daha gülüyorum. Seni ne çok seviyorum ben böyle. Babalar günü evet. Ben hediyemi aldım ama sana göndermeyeceğim. Bir ay sonra yanındayım. Elini öpmeden kahveremsi gözlerinin içine bakmadan verirmiyim sana. bende o göz varmı :) Sana verince, Gülümsersin yüzüme bakıp ve hemen alıp denemeye gidersin sonra aynen şöyle dersin Sadet güzel oldumu, yakıştımı, ben gene baba çok güzel oldu derim. Aaaaaaaa şunu da söyleyeyim sakın ben yokken koyu renk gömlek alma kızarım bakk. Sana açık çok yakışıyor. Gülümsemenin üzerinde güneş gibi parlıyor. Akşam hediyeni paketlerken endere diyorum. Babacığım şimdi zayıflamışıtır ender. Hemen gideyim onu kendi ellerimle besleyeyim. Kilo alsın. Hoş hiç kilo almazsınki. Uzun boyuna ve zayıflığına alışığız. Hep anneme derim teyyare gibi upuzun. Annemde yok minare der. E ne var diyelim seni seviyoruz biliyorsun değil mi. Hoş dünyada en iyi bildiğin şey bu. Bunu biliyorum. Ah baba ah. Uzak olabilirim ama ne aldığını, ne yaptığını çok iyi bilirim. Sakinsindir. Fazla konuşmayı ve konuşanı da sevmezsin. Millet saatlerce konuşur, Sen bir cümle söyler oturtursun sohbetin başlığını ve finalini. Adamların saatlerce söylediğini sen bir anda söylersin. Hani ne derler kodun mu oturtur. Ekmeği çok seversin. Evde ekmek var yok hiç önemli değil. Dışardan gelirken hep yaptığın şey bir poşet dolusu ekmek almak. Hani bir gün boğulsak belki ekmeklerden. Evin heryanı ekmek. Annem sana sen yokken arkandan ekmekçi diyor haberin olsun. Bu yazıyı okuyunca eşini dostunu iyi tanı bak görüyormusun karıcığın ne diyor. Bende bunu şimdi itiraf ediyorum. senelerce sustum. Ekmekçi diyor işte. İyiki uzağım yoksa annem beni yer. Etçil sin. Çok seversin et yemeyi. Ama bir gün olsun abarttığını görmedim. Şunu çok yedim dokundu dediğini. Az almayı bilmezsin. Ben evimize kiloyla şeker, un aldığını hiç görmedim. Büyük çuval olacak ille. Büyük teneke yağ. Dün orhanla msn de konuşurken senin için şöyle diyordu biliyormusun çok gururlandım. Kardeşim ne de güzel babasını anlatıyordu. Baba bir avcı olsa geyiği avlar dişlerinin arasına alır el sürmeden getirir bize. Görüyormusun evladın senin izin neler düşünüyor neleri en iyi biliyor. Evet baba bende Orhan gibi biliyorum sen yemez, yedirirsin bize. Canım orhanım kimin oğlu belli. Makarnayı, dolmayı hala sevmiyorsun biliyorum, Halley mi getirsem sana kolilerce bunu çayla yemeyi çok seversin. Seni öyle iyi tanıyorumki aldığın nefesi bile biliyorum. Emekli olmana rağmen durmadan çalışırsın. Çocuklarım da çocuklarım diye. Para harcamaya kıymazsın kendine illede bize evlatlarına. Biliyorum bizimle uğraşmaktan, pek gün yüzü görmedin. Rahat etmedin. Bir ömür çalıştın ve hala çalışıyorsun, biliyorum ki son nefesine kadar çalışacaksın bizim için. Baba biz yaşadığımız müddetçe sana muhtacız. Dünyanın en zengini olsam yine sana muhtacım. Acı hayat dizinde bit ti ne yapıyorsun acaba. Kıyamam sana ne güzel izlerdin kaçırmadan Mehmet, Nermin diye ve gülerdin durmadan. Çekirdek çitletmeyi sevmiyorsun. Ve benle annem her akşam baba bize çekirdek al derdik sanki inadına yapıyoruz senin değil mi. Yine kapıdan çıkmadan murat, doğan harçlık istiyor senden. Bilirim, üstünde bir tek para olsa nerde olsa bozdurur verirsin çünkü hep yaptın. Küçüktürler üzülmesinler. Sanki büyükleri üzüyorsun. Ben azmı baba paran varmı dışarı çıkacam dedim sen cebindeki parayı bana verdin. Ve sen parasız evde oturdun. Maç izlemeye hastasın. Eee benle annem bir gün kesin sana saldırırız. Benim dizim, Annemin bitmez tükenmez türkü sevdası. Kalabalığı sevmezsin ve inatçısın. İnsana hak ettiği değerin fazlasını verdiğini hiç görmedim. Bakma çaktırmıyorsun ama sen çok kibar bir erkeksin. Azmı anneme beğendiği şeyleri aldın, ve şaşırttın. Eee annemi böyle aldın demek. Seni uyanık. Sen annene bile haksızlıkta tahammül etmezsin. Bunu çok gördüm. Peyniri çok seviyorsun ve simidi. Ha birde evin yanındaki marketi. Grosmar. yani grosmar senin gibi müşteriye hayatta bir daha sahip olamaz. Baba bunu bir kez daha söylüyorum iyiki benim babam sensin. İyiki yüreğimize bu denle aşkını koydun. İyiki böyle mutlu bir aile de buluşturdun bizi annemle. Bir senedir sizden uzağım, anne + baba demediğim bir tek günüm yok. Bensiz bir yıldır pikniğe gidiyorsunuz. Gelince canınıza okuyacağım. Siz görürsünüz bensiz mangal yakmayı. Daha ölmedim. Kısmetse bir ay sonra geleceğim. Biliyormusun sana kırıldığımı hatırlamıyorum. Ne bizi kırdığını ne bize el kaldırdığını. Sen olağanüstü bir babasın. Böyle bir şey olamaz. Seni öyle çok seviyorum ki. Gelince yine sıcaktan kavrulur balkona çıkarız. Sen sigara tüttürüp bana gülümserken bende sana gülümserim. Akşam yemek yedikten sonra yine hiç yememişiz gibi çay yaptırıp, ekmek peynir getirtiriz. Ve annemin beyaz halılarını kırıntılara bularız. Kahverengi gözlerin yine yuvalarında oynar, ve ben oynayışlarını izlerim. Annemin yoğurduyla alay edersin gene. Sulu diye :) Eve karınca gelmişse yine çekeceği ver karıncaların. Gariplerin onlar sağa kaçar sen soldan kovalarsın. Karıncayı ve sineği sanırım yakında memleketten kovarsın. Yine yere oturur kumandayı alırsın. Ve her zamanki gibi Karıcığın sana minder yastık getirir. Ah kıymet ah bir insan bu kadar mı kocasını sever. Aiyyyyy çok kıskandım. Neyse yahu çok konuştum ben anlatsam bitmez herhalde. Babacığım seni çok seviyorum. Allah uzun ömürler versin. Eğer kabulse benim ömrümden birazını sana versin. Hepsini verirsem almazsın bilirim. Sen sende olanıda verirsin. Ama baba olmaz ki alamayız sende birazını al. Şimdi bunları okurken gözlerin dolar senin. Sadetttttttt dersin. Oy sadet kurban sana. Benim sana olan bu sevgim bitmez baba. Bitemez. Allah herkese senin gibi, koruyucu, sakin, sabırlı, azimli, inatçı, bir liman bir baba nasip etsin. İster yağmur yağsın, İster kar yağsın, İster gül olsun, İster çamur. Ve ister güneş. Sen bizim limanımızsın, biz bir ömür senin yanında olacağız, Annemle. Seni çok öpüyorum. Babalar günün kutlu olsun. Aslında benim günüm bu. Bir kez daha görüyorum ki böyle harika bir babam var. Bunu ben kutlamalıyım. İyiki varsın gözümün bebeği Babam. Ailemizin azizi. Dur sana gene güleyim :) :) Senin ve hakeden bütün babaların babalar günü kutlu olsun...
(İlk kez yanında olamayacağım babalar gününde ve kahverengimsi gözlerinde kendimi göremeyeceğim için üzgünüm babacığım çok öpüyorum seni. olsun sağolalım yeter-ailem sağolsun yeter.)
Not yazdıklarımda düzeltme yapmayacağım, doğal olsun :)

9 yorum:

Adsız dedi ki...

NE KADAR GÜZEL ANLATMIŞSIN ABLA ANLATA ANLATA BİTMEZ BABAMIZIN BİZE FEDAKARLIĞI ONU KENDİMİZDEN DAHA ÇOK SEVİYORUZ O BİZİM CANIMIZ,BİZE HERŞEYİ TEKRAR HATIRLATTIĞIN İÇİN SANA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM AİLEMİ ÇOK SEVİYORUM SENİDE EN KISA ZAMANDA ARAMIZDA GÖRMEK İSTİYORUZ ÇABUK GELL.SENİ SEVİYORUM.HERKESİN BABALAR GÜNÜNÜ ŞİMDİDEN KUTLUYORUM ALLAH BÜTÜN BABALARA UZUN ÖMÜRLER VERSİN AMİNNN.

Adsız dedi ki...

Çok güzel yazmışsın canım ellerine yüreğine sağlık...
BU arada çok geçmişler olsun kendine dikkat et bi doktora görünmekte fayda var derim ...
Kabakları beğendiğine sevindim sen de yaparsan içine bir diş sarmışak koyabilirsin ben koymuyorum malum ofis ortamı kokuyor..
Sevgiler....

akasyakokusu dedi ki...

şadiyecim gerçekten çok hoştu vede doğaldı..
diline sağlık harika yazmışsın.bende şimdiden bütün babaların gününü kutluyorum.
kocaman sevgiler.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Sadiye'cim çok güzel yazmışsın, Allah başınızdan eksik etmesin babanı ve babalar günü kutlu olsun.. Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Canim ne kadar guzel bir dille anlatmisin bayildim inan,çok guzel yazmisin,bende babanin ellerinden opuyorum babalar gunu kutlu olsun tum babalarin,optm bir tanem.

Adsız dedi ki...

günaydın canım
ne güzel anlatmışsın babanı
babanın babalar günü kutlu olsun
çok duygulandım benim babam canım babam sekiz sene önce rahmetli oldu biraz erken gitti ani gidişler çok zorrrr çok:((
sevgiler
sofrakeyfi

Adsız dedi ki...

canım çok güzel yazmışsın.inşallah bi an önce babacığına kavuşursun canım.gittiğin zaman batmana bendende kocaman sevgi ve selamlar götür.iyiki seni tanımışım.sevgiler kucak dolusu

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

Sevgili Sadiye, ne kadar güzel sevgi dolu satırların. Huzur ve mutluluk var, yüreğin dert görmesin, eline yüreğine sağlık. Hep gülerek bakabilsek hayata herşey ne kadar güzel olur.
Güzel olan bir şeyde, kavuşma umudu varya, varsın uzak ol. Senin o güzel dillerin uzağı da yakın kılar.
Sevgi ve tebessüm hiç eksik olmasın yüzünüzden. Tüm babaların babalar gününü kutluyorum.

Adsız dedi ki...

Canım,
babaya olan duygularını ne kadar güzel anlatmışsın. Bu kadar sevmek ve sevilmek ne güzel.
Dilerim hep böyle mutlulukla dolu olursun.
Sevgiyle kal.