13 Haziran 2008 Cuma

FIRINDA ŞEHRİYELİ KOL



Et yemeklerini bir kenara bırakın etin kendisini çok sevdiğim için hemen denedim. Sonuç gerçekten güzel.. Ha kuzu kolunun ucu nerde diye sorarsanız tencereye sığmadı :)
Malzemeler
*1 kuzu kol
*1 paket şehriye
*1 soğan1 çorba k. salça
*2 biber + 1 domates
*Sıvıyağ, tuz, etsuyu
Yapılışı
1 adet kuzu kolu tencerede pişirin. Tencereye sıvıyağı alıp, 1 paket şehriyeyi ilave edin. (ben yarım paket şehriye kullandım.) Üzerine Soğanın yarısını yemeklik doğrayıp ekleyin ve birlikte kavurun. Pilavı fırın kabına alın. Üzerine kuzu kolunu yerleştirin.Pilavın yan kısımlarına küp kesilmiş yarım soğanı ve domatesi ekleyin. Biberleri kenarına koyun. Üzerine etsuyu ekleyin. Fırın kabını önceden ısıtılmış 180 derecelik fırına verin, ve pişirin. (Ben pişirdikten sonra 20 dakika fırında fırının ağzını açmadan tuttum, büryan gibi kızardı :) )
Not: Bu tarif Oktay ustaya aittir.

2 yorum:

hulela dedi ki...

canım maşallah pek hünerlisin fırında şehriyeli kol nefis olmuş çok lezzetli ve gösterişli güzel bir yemek size afiyetler olsun

Adsız dedi ki...

Kardeş, ortadan kayboldum ve hali ile
bloglara uğrayamadım. Bu süre içerisinde güzel yemeklerini göremedim. Fırında Şehriyeli Kol gerçekten güzel hazırlamışsın. Ellerinize sağlık..