17 Haziran 2008 Salı

ÇİÇEK EKMEK

http://buramburam.blogspot.com/ etkinliği için. kolay gelsin diyorum kendisine. Yumuşacık bir ekmek tarifi ...
Malzemeler
*Bir paket margarinin 4 te 1 i
*Bir su bardağı yoğurt
*Bir yumurta (sarısı üstüne)
*Yarım çay bardağından fazla sıvıyağ
*Bir buçuk su bardağı su (ılık olsun)
*Bir yemek kaşığı toz maya
*Bir çay kaşığı tuz, bir küp şeker
*Susam veya çörek otu
*Yağlı kağıt
Yapılışı
1) Yumurta sarısı hariç bütün sıvıları güzelce karıştırın. Ve yavaş yavaş un ekleyerek yumuşak bir hamur yoğurun. Bir iki yemek kaşığı kadar sıvı yağ hamur kabınıza döküp, birkaç dakika daha yoğurun. Ve üstünü temiz bir bezle örtüp sıcak bir yerde yaklaşık 1,5 saat kadar mayalandırın.
2) Mayalanan hamur iki katına çıkacak. Hamurdan bezeler koparıp 7 beze yapın, (bu arada fırını açın ısınsın)ister yağlanmış tepsiye ister yağlı kağıt kullanarak bir beze ortaya her altı beze yanlara gelecek şekilde şekil verin. (Bu hamurdan iki ekmek çıkıyor.)
3)Isıtılmış fırına ekmeyi koyup fırını kapatın. Fırının ağzı kapalı kalacak şekilde yirmi dakika kadar dinlendirin. Ekmek böylece daha çok şişiyor.
4) Tepsiyi çıkarıp, fırını tekrar çalıştırın, ve fırın ısınırken sizde bu arada ekmeğe yumurta + susam sürün. Ekmeği fırına koyun.
5)İlk ekmek pişinde ikinci ekmeği, pişirin. Ben iki tepsiyi birlikte ısıtılmış fırında dinlendirdim. Pişirirken tek tek pişirdim. Fırında kızarana dek pişirin. Spatula yardımı ile ekmeğin altını da kontrol edebilirsiniz.

18 yorum:

HÜLYA dedi ki...

çiçek ekmek tarifin yayında canım.. Ellerine sağlık. Etkinlik ayın 22 sine kadar sürüyor bu süre zarfında istediğin kadar tarif gönderebilirsin. Sevgilerimi ve teşekkürlerimi bırakıyorum.Kabul buyur olurmu. Sevgiyle kal.

Ayrıca sende; sunumuna özen göstererek hazırladığın, leziz ikramlarının PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ dergisinde yer almasını istiyorsan porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderbilirsin.
Bunun için yapman gereken tekşey; adını, sitenin adresini, dergide yer almasını istediğin tarifinin adını ve link adresini yazarak göndermen yeterli olacaktır.
Örnek
isim: SEVİL SAHİN
site adı: http://birdemliksohbet.blogspot.com
Tarif : SALATA YARIŞMASI
Link:http://birdemliksohbet.blogspot.com/2008/05/ite-salata-yarimamizin-birincisi.html

hulela dedi ki...

mis gibi ekmek kokusu burnuma geldi ay ay ne güzel kabarmış ne güzel kızarmış sıcak sıcak tereyağı sür ye
ellerine sağlık hamarat arkadaşım

Hobi Sepeti dedi ki...

Canım ekmek süper olmuş.Ben de bu aralar ev yapımı ekmeklere karşı aşırı bir merak var.Bu tarifi de en kısa zamanda denemek istiyorum.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

Sevil Şahin dedi ki...

MERHABALAR ARKADAŞIM 25. Ev sahibemiz olan HÜLYANIN MUTFAGI arkadaşımıza olan destegin ve tarifin için bende Porselen demlik ailesi( http://birdemliksohbet.blogspot.com ) olarak teşekküre geldim .ELLERİNİZE SAGLIK
EMEGİNE SAGLIK GUZEL BİR HAFTA DİLERİM
Sevgilerimle SEVİL SAHİN

kirazdünyası dedi ki...

harika görünüyor ellerine sağlık

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Ayyy yerim ben bu çiçek ekmeği:)) mizz gibi kokmuşturda muhteşem görünüyor canımcım ellerine sağlık...güzel bir gün geçirmen dileğiyle öpüldün:)

Lezzet Gemisi dedi ki...

SADİYECİM, ZİYARETİN VE GÜZEL YORUMUN İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM. 1,5 SAAT MESAFEDEYİZ SENİNLE. BUYUR GEL ARKADAŞIM. KAPIM HER ZAMAN AÇIK.. AMA GELİRKEN MUTLAKA ÇİÇEK EKMEĞİNDEN GETİR OLUR MU.. :) HARİKA OLMUŞ. ELLERİNE SAĞLIK CANIM. GÖNLÜNCE BİR GÜN DİLİYORUM. SAĞLICAKLA VE SEVGİYLE KAL. SELAMLAR....

Adsız dedi ki...

Canimcim ellerine saglik,yumusacik ekmekler,hem saglikli hem leziz sicacik,hadi getir de yiyelim beraber:))optm

kelebeklisaniyeler.blogcu.com

CAHİDE dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım.görüntüsü aynı hazırlara benzemiş.eminim tadı daha güzeldir.iki gündür internet bağlantım yoktu.anca uğrayabildim.görüşürüz inşaallah.

akasyakokusu dedi ki...

şadiyecim canım nefis olmuş vallahi..ben o ekmeğin arasını açarım krem peynir sürerim hüüüüp diye yerim.
seninde eline sağlık derim.

Adsız dedi ki...

Ekmek gercekten cok lezzetli gorunuyor tok oldugum halde canim istedi:)hafta sonu kahvaltiya yapicam ins. Ellerine saglik sadiyecigim. Hicran

Adsız dedi ki...

Birde sadiyecigim ben pisirme asamasini pek anlamadim' Fırının ağzı kapalı kalacak şekilde yirmi dakika kadar dinlendirin. Tepsiyi çıkarıp, fırını çalıştırın.' burasini aciklarsan sevinirim. Hicran

Adsız dedi ki...

iyi geceler canım
çiçek ekmeğin kokusu geldi sanki mmmm ellerine sağlık çorbanda nefis olmuş, promblem giderildi blogcuda inşallah yeniden bozulmaz nihayet tarif
ekliyebildim
bende seni beklerim
sevgiyle kal
sofrakeyfi

yoyo dedi ki...

merhabalar...is it hello?
merhabalar too~ ^^

sadiye dedi ki...

sevgili hicran
ekmeğe şekil verdikten sonra susam ve yumarta sürmeden ısıtılmış fırına koyup fırını kapıyorsun. ekmek içinde şişiyor sonra ekmeği çıkarıp susam ve yumurta sürerken bu arada fırınını açıyorsun. fırın bu arada ısınıyor. ekmeğine susamı yumurtayı sürüp ısınan fırında pişiriyorsun. sevgiler sana.

sadiye dedi ki...

sevgili hicran tarifi biraz daha detaylı yazdım. eğer kafanı karıştıran bir detay varsa söylersin okey..
sevgiler

Adsız dedi ki...

Simdi iyi anladim cok sagol sadiyecigim:) Hicran

Adsız dedi ki...

Sevgili Sadiye,
o ne güzel görüntü. Kokusu ta Ankara'ya geldi. Ellerine sağlık.
Sevgiyle kal.