16 Haziran 2008 Pazartesi

MEHİR

Genelde yazın yapılır bu çorba bizde. Ve soğuk içilir. Sıcaklara karşın serin bir çorba. Canım anneciğim çok ta güzel yapar. Ellerine sağlık annem ama bunu ben yaptım. Malum annemden biraz uzak düştüm. Gönüller bir. Annemin ki gibi olamaz ama benimkide güzel oldu. Genelde tavsiye etmeyi sevmem yapın diye, Ama bu çorbayı bence deneyin. Memnun kalacağınıza kesinlikle eminim. Annem mehir diyor siz isterseniz buğday çorbayı deyin :)
Dilediğiniz kadar aşurelik buğdayı bir güzel yıkayıp tencereye koyup ve üzerine su ekleyip ocakta pişmeye bırakın. (tuzu eklemeyi unutmayın :) Üzerinde hafif köpük olursa, o köpüğü kaşıkla üzerinden alıp atın. Piştikten sonra derin bir cam kaseye boşaltabilirsiniz.
Pilav gibi suyunu çekmemeli pişmiş hali. Yukardada görüyorsunuz biraz sulu.
Çok katı bir ayran yapın, ve ayranı bir güzel çırpın. Az tuz ekleyin ayrana. Soğumuş olan buğdayın üstüne dökün yavaş yavaş. (sıcak sıcak dökmeyiniz, buğday soğumuş olsun.)
Buda çorbamın son hali. Kaşıkla bir iki kez karıştırıp, buzdolabına koyun soğuduktan sonra servis yapın.

13 yorum:

Gaye dedi ki...

Ben bunu evlendikten sonra kayınvalidemden öğrendim. Eşimin ailesi Hataylı. Onlar bu çorbaya 'inteble' diyorlar. Arapça sanırım. Biz hep soğuk yiyoruz. Kesinlikle çok güzel oluyor. Tarifini vermekle çok iyi yapmışsınız. Ellerinize sağlık..

Adsız dedi ki...

Cnm günaydın, gerçekten değişik bir çorba ama dediğin gibi yazın serin serin iyi gider. Bende denemek istiyorum:) Ellerine sağlık.

akasyakokusu dedi ki...

merhaba şadiyecim..her yöre ayrı bir isim diyor ama yoğurtlu keşkekte diyorum ben..
geçen yine urfalı bir teyzede yemiştim burda.çok güzeldii ama koyun yoğurduyla yapmıştı.oda bana ağır geliyo aahh yiyemedim diye hayıflandımdı:)))
ellerine sağlık sevgiler.

Unknown dedi ki...

selam
sadiye ciğim bizim oralarda da çok yapılan bir çorbadır bu ama bizim Konya da içine haşlanmış nohut ve haşlanmış kuru fasulye de ilave edilerek yapılır adına da ayran aşı denir ben her türlü severim yoğurdu da biraz ekşili olursa oofff yemede yanında yat:)))
ellerine sağlık gidince anneme yaptırıp bir yiyeyim bari canım çekti

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Günaydın canımcım:)
bu çorbayı bende arada yaparım sıcaklarda iyi oluyor gerçektende seninkide şahane olmuş ellerine sağlık hayatım..sendemi annenden uzaktasın benim gibi:(
çok öpüyorum canım

Adsız dedi ki...

Canim çok degisik bir çorba,ilk kez duydum ve gordum tadini merak ettim hemde soguk soguk eminim ki lezzetlidir,ellerine saglik tatlim,optm.

kelebeklisaniyeler.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Bİ KERE BU MURATIN ÇORBASI :)
ASLINDA AİLECEK HEPİMİZ ÇOK SEVERİZ YAYINLAMAKLA ÇOK İYİ ETMİŞSİN ÇOK GÜZEL Bİ ÇORBA YAZIN ÇOK İYİ GİDER ELİNE SAĞLIK DOSTUM.

Adsız dedi ki...

Bizde bu corbayi degisik yapiyoruz icine yesil mercimek kuru fasulye ve nohut karisimiyla ve adinada katiklas diyoruz(kayseride). Yazin gercekten cok hos oluyor. Ben mehir isini gorunce evlenirken kiza verilen mehir(baslik) le ilgili bir yazi koydu sandin sadiye:)ama corba koymus:) corbanin ismiyle o konunun baglantisi varmi merak ettim:)yani ismi nerden geliyor acaba sadiyecigim ?? Hicran

sadiye dedi ki...

hicrancığım çorbanın o mehirle herhangi bir ilgisi yok canım. biz doğu da ona öyle deriz. kimileri de- meyre-ayran çorbası-buğday çorbası-soğuk çorba diyor.
ismini nerden aldığına gelince inan benimde öyle net bir bilgim yok ama araştırırım :)

Adsız dedi ki...

şadiyeciğim ellerine sağlık canım..çok değişik olmuş.sıcak günlerin best of u olacağğına eminim..sevgiler canım..

elif dedi ki...

canım çorba nefis görünüyo. geçmiş olsun dileklerin için çok teşekkür ederim canım. iyiyim artık. sadece birz öksürük kaldı o da geçer. .
kendine iyi bak canım

Adsız dedi ki...

Bacım, yöresel bir çorba tarifini çok iyi bir şekilde görüntüleyerek vermişsin. Ellerin dert görmesin..
Bir de "Mehir"'in ismi kalsın. Mehir olarak bilelim. Ayrıca, bu çorbayı siz'e öğreten annenize de teşekkürler..

Adsız dedi ki...

merhaba sadiyeciğim ben adaşın sadiye
Adıyaman lıyım ve bu çorbanın adı ayran çorbası. mehir dediğin yarmadan ve cıvıtılmış yoğurtla kaynatılır içine de kurutulmuş patlıcan ve biber konur (genelde kışın yapıldığı için tazesi bulunamaz ama yazın tazesini kullanıyorum ben) kaynayana kadar tahta bir kaşıkla karıştırmak gerektiği için ve genelde çok yapıldığından kaynaması da zaman aldığı için hayli zahmetli bir yemektir babaannem akşama kadar koca kazanın başında karıştırırdı bende heyecan içinde olsa da içsem diye beklerdim şimdi istanbulda ocağın üstünde küçücük tencerelerde yapıyorum ama tadı odun ateşindeki gibi iyi olmuyo tabi..
ayran çorbasını tanıttığın ve bana mehiri hatırlattığın için sağol sevgili adaşım.